آهنگ . مطالب زیبا . ویدیو

در میان همگان گشتم و عاشق نشدم / تو چه کردی که تو را دیدم و دیوانه شدم..... در اینجا می توانبد بهترین ویدوها را ببینید

آهنگ . مطالب زیبا . ویدیو

در میان همگان گشتم و عاشق نشدم / تو چه کردی که تو را دیدم و دیوانه شدم..... در اینجا می توانبد بهترین ویدوها را ببینید

حاشیه ای حتی دردناک

 
منم به نوبه خودم سقوط هواپیمای خطوط هوایی ایران ایر که در نزدیکی ارومیه رخ داد رو به همه ی بازماندگان تسلیت می گم البته دیگه عادت باید کنیم کشوری با این همه سابقه تمدن الان در چه وضعیتی هست که سقوط هواپیما رو معشیت الهی می دونن
 
والا اون موقع که ما ایران بودیم همیشه می گفتن خدا به انسان عقل داده و اگه اشرف مخلوقات هستیم به خاطر اینکه فقط انسان قدرت تفکر و تعقل داره بعد این حضرات این اتفاقات پشت سر هم رو به خدا ربط می دن آخه به اصطلاح آدم و عاقل خدا میاد سالی یکبار حداقل اونم در ایران هواپیما می ندازه پایین تا بگه منم هستم
 
توروخدا یکم واقع بین باشید تو اروپا و در ایسلند یه آتشفشان مججد فعال شده بود انقدر واسه جون مردم ارزش قائل بودن اجازه نمی دادن هواپیما ها از زمین بلند شن حتی برای مسافت های کوتاه اونوقت تو ایران با هواپیما هایی که شبیه هواپیما هم نیستن باید با جون مردم اینجوری بازی کنن و حضرات مسئول و مدیر هم مثل جملاتی که در زیر امده بلغور کنن
 
واقعاً متاسفم برای ایرانم و برای اون چند نفری که ایمیل سامان رو جدی گرفته بودن
 
 
 
 
حاشیه ای حتی دردناک تر از متن:
 
یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 شرکت هواپیمایی ایران ایر در نزدیکی ارومیه سقوط کرد، پیش از پرواز در مورد شرایط جوی به خلبان اعلام می شـــود که وضعـیـت هوا Heavy Snow است ، در این شرایط خلبان می تواند پرواز را کنسل کند، اما از آنجایی که شرکت ایران ایر ( به دلایلی که نمی دانم ) به ندرت پرواز کنسل می کند این هواپیما با 105 سرنشین از فرودگاه مهرآباد Take Off می کند، در نزدیکی ارومیه خلبان از برج مراقبت درخواست اجازه ی فرود می کند و با کم کردن ارتفاع سعی در فرود آمدن داشته است، اما زمانی که خلبان شرایط جوی را نامناسب می بیند اعلام Miss Approach می کند( به این مفهوم که امکان دیدن باند وجود ندارد )،معمولاً  زمانی که خلبان نمی تواند باند را ببیند مجدد اوج می گیرد و در اکثر مواقع به فرودگاه مبدا باز می گردد، اما لحظاتی پس از آنکه خلبان Miss Approach کرده است، اعلام Emergency Landing  یا همان فرود اضطراری می کند، که در همین لحظه هواپیما از صفحه ی رادار برج مراقبت محو می شود و پس از 15 دقیقه برج مراقبت متوجه سقوط این هواپیما می شود، تا این لحظه آمار ضد و نقیضی در مورد تلفات این پرواز ارائه شده است، اما خبر ها حکایت از زنده ماندن دو تن از اعضای کادر پرواز دارند ، یک مهماندار خانم و یکی از اعضای ACM یا همان امنیت پرواز، و نیز تنی چند از مسافران.

اعضای کادر پروازی سانحه ی ارومیه
خلبان فریدون دادرس و اعضای کادر پروازی
نکات جالب توجهی نیز در حاشیه ی این حادثه وجود دارد ، به عنوان نمونه،  سلیمان جعفرزاده، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس، صد و پنجمین مسافر پرواز ارومیه بود که از پرواز انصراف داده بود. وی پیش از این نیز قرار بود با شهید کاظمی در همان پروازی که منجر به شهادت جمعی آنها گشت، همسفر باشد که در لحظات آخر از پرواز انصراف داد . . .
تصویر بلیط پرواز سلیمان جعفرزاده، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت
تصویر بلیط پرواز سلیمان جعفرزاده، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت
اما سوالی که دیشب نیز در بخش Dispatching ایران ایر مطرح بوده ، این است که چرا علیرغم شرایط بد جوی که به خلبان اعلام شده بود باز هم خلبان پرواز را کنسل نکرده است ؟!
گذشته از ایرادات اپراتوری که می تواند باعث وقوع این حادثه شده باشد، نکته ی جالب توجه این است که اتحادیه ی اروپا 6 ماه قبل، پرواز هواپیماهای ایرباس 320، بوئینگ 727 و بوئینگ 747 که مجموعا دو سوم ناوگان هوایی ایران ایر را تشکیل میدهند به دلیل ملاحظات مرتبط با ایمنی بر فراز اروپا ممنوع اعلام کرده بود.
بوئینگ 727 ی که شب گذشته در نزدیکی ارومیه سقوط کرد در سال 1974 تولید شده بود و قیمتی نزدیک به 450 میلیون تومان ( اندکی بیشتر از قیمت یک اتوبوس  بین شهری ! ) داشت، این در حالی است که در حال حاضر هواپیماهایی نظیر بوئینگ 767 که در خطوط هوایی بسیاری از شرکت ها در حال پرواز هستند قیمتی چند ده میلیاردی دارند !
ولی از تمام این مسائل که بگذریم، نحوه ی مواجه ی افراد مرتبط با این خبر ، از اصل این حادثه نیز دردناک تر است، عدم اعلام خبر تا ساعت ها در شرایطی که بسیاری از شبکه های خبری خارجی با قطع برنامه ی معمول خود در قالب Breaking NEWS به پوشش خبری این سانحه پرداخته بودند ( اینجا )، گزارش خبرنگار شبکه ی خبر که اعلام کرد ” همکاران ما با وجود بارش برف تصاویر بسیار خوب و جالبی گرفتند” ، خوانده شدن خبر توسط مجری خندان لب در ساعت 7 صبح روز بعد ، برخورد وزیر راه و ترابری با این حادثه که علیرغم کشته شدن بیش از 70 نفر از هموطنانمان اعلام می کند که خوشبختانه تلفات کم است !! ( اینجا ) و حتی بعد از آن انداختن تقصیر به گردن مسافران که به گفته ی ایشان ” مردم فشار می‌آورند که پرواز انجام شود ” !! ( اینجا ) و دست آخر هم اطلاعیه ی شرکت فرودگاههای کشور که اعلام کرده است سقوط بوئینگ مشیت الهی بوده است ! ( اینجا )

.

…………………..

پ. ن : دیشب  که این عکس  AFP رو دیدم چشمام ناخودآگاه خیس شد و تا همین لحظه که مشغول نگارش این گزارش هستم حالم عجیب خرابه، یعنی مجلس حتی یک سوال هم از این آقای وزیر راه و دولت کریمه نداره ؟!

 

 

 
بستگان کشته شدگان سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه/عکس از AFP
 
 
سازمان هواپیمایی کشوری در این اطلاعیه آورده است:
حادثه دلخراش هوایی دراین منطقه در حالی بر اساس مشیت الهی درشرایط نامناسب جوی روی داد که مطمئنا همه دست اندرکاران صنعت هوایی همچون نهایت تلاش خود را برای ایجاد امنیت کامل برای پروازی مناسب و مطمئن فراهم آورده بودند.
 
 
بیست دقیقه از شروع خبر ساعت 21 شب گذشته اما همچنان “بصیرت پراکنی” می کند و میگوید که مردم قم حتی در سال 56 هم بصیرت داشتند! بعد با یک اشاره کوتاه به سقو هواپیما در نزدیکی فرودگاه ارومیه اشاره می شود. اطلاعات بیشتر از این سانحه هم به بعد موکول می شود. در بخشهای دیگر خبر سیما نیز ، خبرهای ضد و نقیض به روی آنتن می رود و ببننده بالاخره نمی فهمد که آیا اصلا کسی فوت کرده، همه زنده مانده اند، چند نفر مسافر بوده اند، و …
حال پوشش خبری صدا و سیمای ایران را در مورد سوانح هوایی در اروپا ببینید:
گر سانحه در فرانسه رخ میداد، کامران نجف زاده به فرموده ضرغامی، از شدت همدردی با فرانسویها، مقابل دوربین، خودکشی میکرد!   شبکه خبر هم از چهار جای دیگه تاثیرات ثانویه این سقوط بر امنیت پروازها و بازارهای بورس را پوشش می داد. فلاح در لندن برای لندنیهای دایه مهربانتر از مادر می شد تا ببننده به بدبختی مردم لندن در این زمستان سرد، که همه پروازهایش هم لغو می شود، گریه کند!
غرقی و شکوری هم از نیویورک، تا ثیر این سقوط را بر احساس ناامنی شهروندان اروپایی و آمریکایی و سقوط یک شبه ی بازارهای بورس لحظه به لحظه گزارش می دادند! فخار، خبرنگارا صدا و سمیا در کابل هم اعتراض مردم افغان را به کیفیت بد هواپیماهای اروپایی با آب و تاب گزارش میکرد  ….
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد